Meld u 20 minuten vóór uw afspraak aan bij het onthaal (in de inkomhal) om de nodige administratieve formaliteiten te vervullen.
Mee te brengen documenten
- uw identiteitsdocumenten (paspoort of identiteitskaart, verblijfsvergunning, rijbewijs, ...)
- elk document op basis waarvan u recht hebt op een opname (RVV, betalingsverbintenis,...)
- uw onderzoeksresultaten of -aanvragen (radiologie, laboratorium, enz.) indien beschikbaar.
Bent u verhuisd sinds uw laatste bezoek? Het ziekenhuis baseert zich op de gegevens van uw identiteitskaart waarop de adreswijziging automatisch gebeurt. Voor alle andere gegevens en die van uw arts vult u het formulier voor wijziging van persoonlijke gegevens in (franstalige).
Betaling van een raadpleging
Voor uw veiligheid en de onze is een raadpleging betalen enkel mogelijk met een bankkaart (Bancontact, Visa, Mastercard, American Express of andere).
We werken met een derdebetalersregeling en hanteren de OMNIO/RVV-tarieven.
Honoraria van artsen en tandartsen:
- u betaalt het volledige honorarium van de raadpleging bij inschrijving. U krijgt een officieel getuigschrift dat u aan uw ziekenfonds bezorgt voor een terugbetaling op basis van het tarief van de ziekteverzekering.
- Het terugbetalingsbedrag van elke raadpleging hangt enerzijds af van het type raadpleging en anderzijds van uw ziekenfondsstatuut.
Medisch-technische verrichtingen:
- de RIZIV-tegemoetkoming wordt rechtstreeks aan uw ziekenfonds gefactureerd.
- Voor uw persoonlijke bijdrage (remgeld) ontvangt u een factuur op uw thuisadres.
Wilt u weten of uw arts geconventioneerd is? Voer zijn naam in op de website van het RIZIV.
Facturatie
De facturatie gebeurt één keer per maand. Facturen worden verzonden naar de verschillende debiteuren (ziekenfondsen, verzekeraars, patiënten, ...).
Vragen over of problemen met een factuur? Mail naar de dienst Facturatie op facturation@erasme.ulb.ac.be.